advertise

ادوات کشاورزی مدرن

همان طور که از نام این گروه مشخص است، طراحی صورت گرفته برای این ادوات کشاورزی کاملا جدید و مدرن بوده و تلاش شده است تا حد امکان نقش اپراتور و نیروی انسانی در آنها کاسته شود. انواع موتور و پمپ های برقی، ماشین آلات بزرگ، تجهیزات سم پاشی و غیره از جمله گزینه هایی می باشند که می توان در این گروه قرار داد. به عنوان مثال، برخی از ادوات کشاورزی جدید شامل موارد زیر می باشند:


از دیگر ادوات کشاورزی مدرن می توان به روتیواتر اشاره نمود که در واقع جایگزین گاو آهن های قدیمی شده اند. این ماشین آلات به دلیل استفاده از تیغه های دوار به خوبی سطح خاک را نرم نموده و ریشه های گیاهان باقی مانده در زمین را خرد و آنها را تبدیل به کود می کند. تیلر یا روتیواتر اغلب برای نرم کردن و شخم زدن ابتدایی مورد استفاده قرار گرفته و برای مخلوط کردن عمیق تر خاک کولتیواتر به کار گرفته میشود.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات در کشاورزی آماده سازی خاک و زمین بوده و اصطلاحا به آن شخم زنی گفته میشود. با توجه به نوع خاک و میزان نرم یا سفتی آن از تجهیزات مختلفی برای این منظور استفاده میشود که یکی از مهم ترین آنها، کولتیواتور می باشد. این دستگاه علاوه بر شخم زدن و نرم کردن خاک، بر حسب نیاز در سایر فعالیت ها از قبیل مخلوط کردن کود با خاک و سله شکنی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

به منظور از بین بردن علف های هرز در مزارع کشاورزی و باغ ها راهکارهای مختلفی ارائه شده است که از مهم ترین آنها می توان به جمع آوری آنها از ریشه اشاره نمود. با توجه به اینکه اغلب علف های هرز دارای ریشه رونده می باشند، به همین دلیل لازم است از دستگاه ها و ماشین آلات قوی برای جمع آوری آنها استفاده شود. علف زن یکی از ادوات کشاورزی جدید و مدرن می باشد که دارای انواع مختلفی بوده و با نیروی برق کار می کند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه ها در واقع زیرمجموعه ای از ادوات دستی نیز محسوب میشوند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.